2017-03-29
- I avsnitt 3.3.2.2 Banans bärförmåga har texten reviderats för att förtydliga hur linjekategorier anges
- Avsnitt 3.4.1.1 Sträckor med särskilda förutsättningar har uppdaterats för bandelarna (Herrljunga)-(Borås C), (Almedal)-(Borås C) och (Nässjö)-(Alvesta)
- Nya versioner av bilaga 3 A Tillgänglig infrastruktur på sidospår, bilaga 3 B Planerade större banarbeten PSB, bilaga 3 D Banstandarddata och bilaga 3 G Övrig tillgänglighetspåverkan
- Texten har kompletterats i avsnitt 4.9.Tilldelning av grundläggande tjänster vid angränsande anläggningar för tjänster
- Avsnitt 6.5.1.1 Kvalitetsavgifter för merförseningar, dubbelriktad modell och avsnitt 6.5.2.1 Merförseningar dubbelriktad modell ändras då kvalitetsavgift med orsakskod Sent från depå (JDE) och Stört av annat tåg (FAT) tas bort från 1 april 2017
- I avsnitt 6.5.2.3 Akut inställda tåg, dubbelriktad modell har texten kompletterats för att precisera rätt typ av banarbete
- I bilaga 6 B Orsakskoder har orsakskoden OUT korrigerats i tabellen i avsnitt 2.5 Olyckor och tillbud
- Trafikverket har justerat tidplanen för MPK, vilket innebär att Kapacitetsportalen inte kommer att tas i bruk hösten 2017. Detta föranleder ett antal ändringar i kapitel 1 Allmän information, kapitel 4 Tilldelning av kapacitet, kapitel 5 Tjänster, kapitel 6 Avgifter och 7 Trafikverkets allmänna avtalsvillkor samt bilaga 5 A Trafikinformation
Avvikelsemeddelande 1 (pdf-fil, öppnas i nytt fönster, 1,13 MB)