Funktionen ’Move to/Move documents’ i IDA-tillägget deaktiveras för datakällan Förvaltning Järnväg
För support/frågor eller om du vill komma i kontakt med förvaltningen, kontakta Trafikverkets Användarstöd IT via telefon eller kontaktformuläret (endast ProjectWise-ärenden).
Den 22 januari kommer funktionen ”Move to/Move documents” att deaktiveras i Förvaltning Järnväg.
Efter den 22 januari kommer detta felmeddelande om du försöker att använda funktionen:
Alternativet till denna funktion är att kopiera originaldokumentet och klistra in det på den nya platsen. Om dokumentet inte ska finnas kvar får man ta bort det från den gamla platsen.
Att tänka på:
- Väljer man att ta med tidigare versioner av dokumentet så kommer alla dessa att skapas i första läge (state).
- Finns det referenser till dokumentet, t.ex. från ett dokumentset eller en länk så kommer referensen att försvinna.
- Historik (Audit-Trail) kommer inte att följa med till det nya dokumentet.
– Det står i det gamla dokumentet att det är ”send to folder”, men inte vart dethar kopierats.
– I det nya dokumentet står att det har skapats via kopiering men det står inte var ursprungsdokumentet fanns. Vill man ha spårbarhet mellan dokumenten kan man lägga in en kommentar i AuditTrail via kommandot ”Add comment” och själv beskriva vad som gjorts.