Komikern och influencern Kaeli Abdi besöker järnvägsbygget i Olskroken. Foto: Jonathan Lomar.

Denna nyhet är äldre än 6 månader

Nu satsar anläggningsbranschen för framtida medarbetare

Smartare lösningar för hur vi jobbar med våra projekt – det presenterar komikern och influencern Kaeli Abdi i de filmer som under våren kommer att gå i sociala kanaler med syfte att väcka intresse för anläggningsbranschen.

Med start vecka 11 kommer bland annat gymnasieelever att möta den nykläckta stjärnan Kaeli med många följare på TikTok, Snapchat och YouTube, men även Instagram och Facebook.

Med humor vill vi väcka uppmärksamhet för att presentera anläggningsbranschen som en möjlig framtidsbransch, berätta om dess bredd och att det finns plats för många olika framtidsdrömmar hos oss. Och, att vi tillsammans är med och bygger framtiden.

Inom Anläggningsforum, med Byggföretagen, Innovationsföretagen och Trafikverket, har man under många år varit överens om att en gemensam stor utmaning är den framtida kompetensförsörjningen. Därför beslöts om en treårig satsning.

Det som släpps under våren är två filmer med Kaeli. I den ena presenterar hon smarta sätt att ladda bilar på elvägar. I den andra filmen besöker hon järnvägsbygget i Olskroken där hon anser sig kunna skynda på våra arbetssätt. Givetvis får hon mer insikt på plats när hon träffar våra medarbetare.

Kampanjen kommer att gå mellan veckorna 11–14 i sociala kanaler. Till filmerna finns också en kampanjsida, se länk nedan. Där finns mer information för den som vill veta mer om vilka vägar som finns för en framtid i anläggningsbranschen.

Se filmerna med Kaeli