Påminnelse om att följa RMA-processen vid felrapportering och retur av reparenter
Trafikverket Har du frågor om innehållet på sidan? Vi kan svara måndag–fredag klockan 8.00–16.00.
För trafikinformation och akuta fel som kräver omedelbar åtgärd, har vi öppet dygnet runt.
Tel: 0771-921 921
Vid felrapportering och retur av reparenter tillämpas RMA-processen (Return Merchandise Authorisation) gällande material tillverkat av Alstom.
Rutinen är framtagen av Alstom och går under benämningen "RMA-process". Rutinen innebär att allt reparabelt material till signalställverk modell 85 och 95, som är tillverkat av Alstom, ska returneras tillsammans med deras felrapportblankett för RMA-processen.
Rutinen utgörs av två steg:
- Begära RMA-nummer
En felrapportsblankett per produkt ska fyllas i och skickas till Supportline för begäran av RMA-nummer.
Supportline registrerar ärendet och skickar tillbaka blanketten med noterat RMA-nummer till kund. - Skicka gods
Godset ska märkas upp tydligt med RMA-numret kund erhållit från Supportline. Materialet ska emballeras noggrant (ESD-skyddat vid behov) och skickas till Repair Center.
Trafikverket Logistik står för transporten av godset.