Påminnelse om att följa RMA-processen vid felrapportering och retur av reparenter

Vid felrapportering och retur av reparenter tillämpas RMA-processen (Return Merchandise Authorisation) gällande material tillverkat av Alstom.

Rutinen är framtagen av Alstom och går under benämningen "RMA-process". Rutinen innebär att allt reparabelt material till signalställverk modell 85 och 95, som är tillverkat av Alstom, ska returneras tillsammans med deras felrapportblankett för RMA-processen.

Rutinen utgörs av två steg:

  1. Begära RMA-nummer
    En felrapportsblankett per produkt ska fyllas i och skickas till Supportline för begäran av RMA-nummer.
    Supportline registrerar ärendet och skickar tillbaka blanketten med noterat RMA-nummer till kund.
  2. Skicka gods
    Godset ska märkas upp tydligt med RMA-numret kund erhållit från Supportline. Materialet ska emballeras noggrant (ESD-skyddat vid behov) och skickas till Repair Center.
    Trafikverket Logistik står för transporten av godset.