Ansök om behörighet till tjänster och system
Skriv ditt meddelande och välj kontakt i listen till höger.
Saknar du behörighet? Välj Support järnväg.
Tekniska problem eller lösenordsbyten? Välj Användarstöd IT.
Frågor om Pointsharp? Välj Pointsharp Login
Många av våra tjänster och system har inloggning. Du som är entreprenör eller samarbetspartner behöver ansöka om behörighet innan du kan använda tjänsterna på ett säkert sätt.
Inloggning med Pointsharp Login
Trafikverket håller på att ersätta SMS-OTP vid inloggning med en OTP i mobilapp. Följ Guiden PS Login för Externa användare nedan för att byta till OTP via Pointsharp Login.
För frågor om mobilappen Pointsharp Login kontakta oss via kontaktfliken ovan.
Det finns olika sätt att logga in i våra tjänster och system. Information om vilken behörighet som krävs för ett visst system hittar du på sidan om respektive system under Tjänster. Alla tjänster som har inloggning hittar du under Logga in-ikonen längst upp i webbplatsens sidhuvud.
Användarkonton, lösenord och pinkoder är personliga
Alla användarkonton, lösenord och pinkoder är personliga. För att förhindra obehörig användaråtkomst eller stöld av information ansvarar kontoinnehavaren för att:
- Förhindra obehörig åtkomst till användarkontot, det vill säga inte låna ut konto och/eller lösenord.
- Skydda lösenord och pinkoder från obehörig åtkomst.
- Utrustning som hanterar Trafikverkets information ska låsas om den lämnas obevakad, till exempel låsa telefon, läsplatta eller dator.
Min sida – extern anslutning till Trafikverkets it-system
Min sida är Trafikverkets inloggning till våra it-system som används av entreprenörer och samarbetspartners. För att få behörighet kontaktar du din uppdragsgivare på Trafikverket eller förvaltningen för it-systemet.
Användarstöd IT
Om du redan har behörighet men har problem med inloggningen kan du kontakta Användarstöd IT på telefon 010-125 10 10.