Begär tider för arbete i spår via MPK Korttid
Användarstöd IT 010-125 10 10
Kontakta Användarstöd IT genom att ringa 010-125 10 10 för felanmälan av it-system, tekniska frågor om it-system, handhavande av it-system, lösenordsbyte eller för frågor om handläggningen av ansökan i en tågplan.
Uppge vilket företag du ringer från, vilket användarnamn som används för inloggning på Min sida eller Op-kontot, ange om det gäller långtidsplanering, kompletterande ansökan, revision eller korttidsplanering samt beskriv felet eller frågan.
Användarstöd IT kan kontaktas dygnet runt. Om det är telefonkö helgfria vardagar klockan 07.00-17.00 får du ett erbjudande om att bli uppringd. I anslutning till samtalet får du ett mejl med ett ärendenummer som du kan använda för fortsatt kontakt och även för att mejla in filer. Svara på mailet utan att ändra i ämnesraden. När handläggningen kan påbörjas beror på ärendet.
Du som har ett 90-konto kan även kontakta Användarstöd IT genom att använda formuläret som nås när du är inloggade på Min sida. Ärenden som kommer in den vägen får ett ärendenummer på helgfria vardagar klockan 07.00–17.00.
Är ditt ärende brådskande eller rör ett verksamhetskritiskt system vill vi att du ringer oss.
När du ska begära tider för arbete i spår använder du ”MPK Korttid”.
Formuläret är till för dig som behöver stöttning i hur du begär tider för arbete i spår i MPK korttid.
Kolla gärna om någon annan redan har ställt din fråga:
Frågor och svar om MPK korttid
Portalen MPK korttid används för att begära tider i spår i innevarande tågplan. Portalen MPK Visare används för att se all avtalad kapacitet.
Beskrivning över hur du använder MPK Korttid finns på startsidan som en nedladdningsbar fil som heter ”Instruktion Banarbete”
Beskrivning över hur du använder MPK Visare finns på startsidan som en nedladdningsbar fil som heter ”Instruktion MPK Visare”
Det finns även en mindre kurs på Trafikverksskolan som beskriver grunderna för att planera tider i spår.