Allt vi gör hänger ihop

Tillsammans skapar vi en enhetlig bild av Trafikverket. Vi bidrar till tydlighet, trygghet och kännedom, i alla sammanhang där vi kommunicerar. De grafiska riktlinjerna bidrar till att stärka vår berättelse.

Grafiska riktlinjer

De grafiska riktlinjerna stärker vår berättelse. Bilden visar delarna som bildar helheten i vår kommunikation. Överst har vi det övergripande konceptet. Det lyfter nyttan som vi skapar i samhället. Arbetsgivarerbjudandet lockar med utmaningarna som finns i den nationella planen. Det konkreta uppdraget, tar sin utgångspunkt i den nationella planens satsningar. Alla delar hålls samman av våra grafiska riktlinjer.

Vi pratar om och visar på nyttan som vi skapar för människor, landsändar och företag. Läs mer om vår berättelse på sidan "Vi gör Sverige närmare":

Vi gör Sverige närmare

Tre mindre cirklar i en större som beskriver helheten med att allt vi gör hänger ihop.
Allt vi gör hänger ihop. De grafiska riktlinjerna omfattar övergripande koncept, arbetsgivarerbjudande och uppdraget konkret.

 

Vi gillar rött

Röd färgplatta med texten: Du har kanske märkt att vi gillar rött?
Du har kanske märkt att vi gillar rött?

I den här guiden finns grunden, byggstenarna och inspirationen för att skapa en enhetlig bild av Trafikverket. Vi börjar med våra hörnstenar.

Rött

Vår profilfärg är en viktig del av vår identitet. En tydlig och modig färg. Läs mer om färger under Grafisk manual.

Läs mer: Färger

Enkelt

Enkelhet och tydlighet är viktigt för att kunna skapa ett starkt uttryck. De grafiska elementen är byggstenar som skapar en helhet. Se exempel på layout under Graisk manual.

Se exempel: Layout

Nyttan

Vi pratar om och visar på nyttan som vi skapar för människor, landsändar och företag. Läs mer om vår berättelse under Vi gör Sverige närmare.

Läs mer: Vi gör Sverige närmare