Inspiration
Har du frågor om vår grafiska profil kan du kontakta Form och event via formuläret.
Här visar vi produktioner, framtagna i vår grafiska profil, som goda exempel.
Rekryteringsannons
Helsidesannons på baksidan av magasinet Wesupero för Kampanjen som uppmanade att söka till traineeprogrammet på Trafikverket. Kampanjen gick även som digitala annonser i olika kanaler.
Tidningsannons
Annonsen används på baksidan i vårupplagan av tidningen Supero Magasin 2019. Tidningen ges ut två gånger om året och målgruppen är studenter på högskola och universitet. Tidningen skickas både hem till studenter som är relevanta för magasinets innehåll och delas ut på arbetsmarknadsdagar och lärosäten. Syftet är att skapa intresse för Trafikverket som arbetsgivare. Bild och text hänger ihop och utmaningen har sin grund i nationell plan och vår strävan att skapa tillgänglighet så att det blir smidigt att till exempel ta sig till ett träningspass, som i sin tur bidrar till ökad hälsa.
Affisch och annons på Facebook
Affischen till vänster användes dels för att uppmärksamma eventet dels för att informera om livesändningen och GDPR.
För att uppmärksamma resenärerna om det kommande eventet skapades en eventsida på Facebook. Bilden till höger som visas är den toppbild som användes i eventet och som återkommer i inlägg och film.
Scenvägg, framsida
Scenvägg som användes vid livesänt utfrågningsevent på Göteborg Centralstation den 21 mars 2019. Tanken med väggens röda färg var att väcka uppmärksamhet och tydliggöra Trafikverket som avsändare. Färgen är helt matt för att undvika reflektioner vid filmning och den något vinklade väggen är utformad för att minimera riskerna för att förbipasserande kommer med på film.
Scenvägg, baksida
Scenen stod mitt på centralen med flöde av människor från alla håll och kanter. Baksidan på scenväggen gav ett ypperligt tillfälle att nyttja för kommunikation.