Införande MPK T23 – samlad information
Användarstöd IT 010-125 10 10
Kontakta Användarstöd IT genom att ringa 010-125 10 10 för felanmälan av it-system, tekniska frågor om it-system, handhavande av it-system, lösenordsbyte eller för frågor om handläggningen av ansökan i en tågplan.
Uppge vilket företag du ringer från, vilket användarnamn som används för inloggning på Min sida eller Op-kontot, ange om det gäller långtidsplanering, kompletterande ansökan, revision eller korttidsplanering samt beskriv felet eller frågan.
Användarstöd IT kan kontaktas dygnet runt. Om det är telefonkö helgfria vardagar klockan 07.00-17.00 får du ett erbjudande om att bli uppringd. I anslutning till samtalet får du ett mejl med ett ärendenummer som du kan använda för fortsatt kontakt och även för att mejla in filer. Svara på mailet utan att ändra i ämnesraden. När handläggningen kan påbörjas beror på ärendet.
Du som har ett 90-konto kan även kontakta Användarstöd IT genom att använda formuläret som nås när du är inloggade på Min sida. Ärenden som kommer in den vägen får ett ärendenummer på helgfria vardagar klockan 07.00–17.00.
Är ditt ärende brådskande eller rör ett verksamhetskritiskt system vill vi att du ringer oss.
Här hittar du samlad information om MPK-införandet.
Om MPK
MPK står för marknadsanpassad planering av kapacitet och innebär ett nytt verktyg för enklare, snabbare och mer transparent planering av kapacitet på järnvägen. Det är ett paradigmskifte inom svensk järnväg. I samband med införandet av det nya verktyget kommer vi även att anpassa och förbättra våra arbetssätt inom trafikplanering och trafikledning vilket kan påverka järnvägsföretag och entreprenörer som nyttjar järnvägen. På denna sida har vi samlat information om de förändringar som kommer och vi uppdaterar löpande med ny information. Målgruppen är dem som trafikerar och söker kapacitet på järnvägen.